C&C huollon ohjeet
Ennen laitteen huoltoon toimittamista tarkista seuraavat asiat:
”Etsi laitteeni”- toiminto on otettava pois käytöstä ennen kuin voimme suorittaa huollon. Sen voi poistaa toimivasta laitteesta iCloud -asetuksista Apple ID:si salasanalla. Jos laite ei toimi tai sillä ei saada verkkoyhteyttä, voi toiminnon poistaa osoitteessa https://www.icloud.com.
Lisätiedot: https://support.apple.com/fi-fi/guide/icloud/mmfc0eeddd/icloud
IOS-laitteiden huollossa kaikki tiedot poistetaan laitteesta. Laitteesta on tämän vuoksi otettava varmuuskopio joko iCloudiin tai iTunes- ohjelmalla omalle koneelle käyttäjän toimesta. Mikäli haluat maksullisen varmuuskopion huollossa, niin valitse alta tietojen varmistus-palvelu. Lisätiedot: https://support.apple.com/fi-fi/HT203977
Datan varmuuskopiointi on aina asiakkaan vastuulla. Ota laitteen tiedoista varmuuskopio ennen huoltoon lähettämistä. Jos koneellasi on salassa pidettävää, arkaluontoista dataa, suosittelemme, että otatte laitteesta varmuuskopion ja tyhjennätte sen ennen huoltoon toimittamista. Myös laitteen (Mac)pääkäyttäjän salasana tarvitaan, jos laitteelle tehdään tietojen siirto tai varmistus (lähetä se laitteen mukana). Mikäli haluatte maksullisen varmuuskopion huollossa, niin tee vaadittava valinta alla. Datan varmistaminen onnistuu ainoastaan toimivasta laitteesta. Huomaa, että laitteiden massamuisti (SSD) on integroitu pääpiirilevyyn, eikä sitä voi irrottaa. Jos pääpiirilevy on vahingoittunut, niin dataa ei saada varmistettua tai palautettua.
Jos laite on liitetty yrityksen laitehallintarekisteriin (MDM), tulee laite poistaa palvelusta ennen huoltoon lähettämistä. Lisätiedot: Oman yrityksen IT-tuesta sekä Applelta https://support.apple.com/fi-fi/102300